BADANIA NAD CYBERPRZEMOCĄ ORAZ FONOHOLIZMEM DOSTĘPNE DLA SZKÓŁ W SPOSÓB INDYWIDUALNY
Szanowni Państwo,
miło nam poinformować, że do projektu polegającego na wzięciu udziału w bezpłatnych badaniach zjawiska cyberprzemocy oraz fonoholizmu może przystąpić każda szkoła w Polsce w sposób INDYWIDUALNY
CDiBS SOCJOGRAM oraz Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w BEZPŁATNYM przedsięwzięciu badawczym realizowanym w ramach projektu DBAM O MÓJ Z@SIĘG. Badanie realizowane będzie w dwóch komponentach:
- badanie metodą ankiety internetowej prowadzone wśród młodzieży szkolnej w wieku 12-19 lat
- badanie metodą ankiety internetowej prowadzone wśród nauczycieli i kadry pedagogicznej
Projekt ma charakter otwarty i może przystąpić do niego każda szkoła w sposób indywidualny.
Do głównych korzyści projektowych zaliczyć należy:
- otrzymanie tabelarycznych raportów w zakresie skali i charakteru zjawiska uzależnienia od telefonu komórkowego oraz problemu cyberprzemocy w gminie/powiecie (dla uczniów i nauczycieli),
- otrzymanie raportu zbiorczego zawierającego wyniki wszystkich gmin/powiatów (dla uczniów i nauczycieli),
- poinformowanie każdego ucznia biorącego udział w badaniu o jego wynikach i zaproponowanie możliwych rozwiązań/działań zmierzających do odpowiedzialnego korzystania z urządzeń mobilnych
- możliwość wykorzystania zebranych wyników do budowania lokalnych programów przeciwdziałania uzależnieniom (w tym uzależnieniom behawioralnym) oraz przeciwdziałania zjawisku cyberprzemocy,
- możliwość wykorzystania zebranych wyników do aplikacji o projektowe środki UE,
- możliwość wykorzystania zebranych wyników do budowy szkolnych programów profilaktycznych w zakresie uzależnień behawioralnych i cyberprzemocy,
- możliwość wpisania realizacji badań w szkole w obowiązujący szkolny program profilaktyczny.
DLA SZKÓŁ SAMODZIELNIE PRZYSTĘPUJĄCYCH DO PROJEKTU REKRUTACJA TRWA DO 18 GRUDNIA 2015 ROKU!!!
KWESTIONARIUSZ PRZYSTĄPIENIA DO PROJEKTU PROSZĘ WYDRUKOWAĆ, PODPISAĆ, OPIECZĘTOWAĆ NIEZBĘDNYMI PIECZĘCIAMI, ZESKANOWAĆ I ODESŁAĆ NA ADRES [email protected]
PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ KWESTIONARIUSZA PRZYSTĄPIENIA POCZTA TRADYCYJNA!!!
KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W BADANIU?
- osoba która posiada własny adres email
- osoba, której rodzice wyrażą zgodę na udział w badaniu (załącznik nr 3)
- uczeń VI klasy szkoły podstawowej
- uczeń I klasy gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
- uczeń II klasy gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
- uczeń III klasy gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
- nauczyciel pracujący w szkole
Poniżej znajdują się najważniejsze dokumenty związane z realizacją projektu przez szkoły przystępujące w formie indywidualnej
DLA SZKÓŁ PRZYSTĘPUJĄCYCH DO PROJEKTU W SPOSÓB INDYWIDUALNY
KWESTIONARIUSZ PRZYSTĄPIENIA SZKOŁY W SPOSÓB INDYWIDUALNY – wersja w pdf.
KWESTIONARIUSZ PRZYSTĄPIENIA SZKOŁY W SPOSÓB INDYWIDUALNY – wersja w docx.
fonoholizm_cyberprzemoc_POLSKA – kwestionariusz dla uczniów w pdf.
fonoholizm_cyberprzemoc_NAUCZYCIELE_POLSKA – kwestionariusz dla nauczycieli w pdf.
Załącznik nr 1. INSTRUKCJA POSTEPOWANIA W BADANIU – KROK PO KROKU_ DLA SZKÓŁ
Załącznik nr 2. INSTRUKCJA DLA OSÓB NADZORUJĄCYCH BADANIE INTERNETOWE – wersja w pdf.
Załącznik nr 3. ZGODA RODZICÓW– wersja w pdf.
Załącznik nr 4. Dyrekcja szkół – PISMO_INSTRUKCJA DLA SZKÓŁ PRZYSTĘPUJĄCYCH INDYWIDUALNIE– wersja w pdf.
Umowa dla szkół – WZÓR UMOWY PARTNERSKIEJ w pdf.